Suomalaiset pienet ja keskisuuret yritykset panostavat markkinointiin keskimäärin 2-5 % liikevaihdosta. Verkkokaupat ja kovaa kasvua hakevat yritykset sijoittavat noin 10 % liikevaihdosta.
Ohjelma laskee markkinoinnin osuuden prosentteina liikevaihdosta, jolloin näet markkinoinnin toimivuuden. Myöhemmin voit tarkistaa, paljonko liikevaihto kasvoi, kun markkinointia lisättiin.
TV -mainonta myydään yleisesti kohderyhmäkauppana eli valitaan kohderyhmä esim. ikä ja sukupuoli. Lyhyen mainosvideon teettäminen mainostoimistossa maksaa alkaen 3000 €.
Esim. 20 x 10 sekunnin mainos MTV3:lla ja Katsomossa (alv 0%)
Liikkuvaa kuvaa käytetään mainonnassa yhä enemmän ja varsinkin tavoiteltaessa nuorempaa kohderyhmää. Esimerkiksi YouTube-mainoksen hinta 0,05 - 0,20 €/katselukerta. Maksat vain jos katsoja katsoo koko videon tai klikkaa videon yhteydessä olevaa linkkiä.
Esimerkkejä ilmoituksien hinnoista eri sanomalehdissä, hinnat sisäsivuilla tekstissä arkena.
Mainos 150 x 38-66mm (1palsta) | Mainos 150 x 180 | |
---|---|---|
Aamulehti | 1830 € | 5015 € |
Helsingin Sanomat | 3445 € | 9645 € |
Hämeen Sanomat | 513 € | 2050 € |
Ilkka-Pohjalainen | 659 € | 2679 € |
Kaleva | 694 € | 2674 € |
Keski-Pohjanmaa | 430 € | 2075 € |
Keskisuomalainen | 722 € | 3345 € |
Lapin Kansa | 576 € | 2219 € |
Maaseudun Tulevaisuus | 750 € | 2673 € |
Satakunnan Kansa | 797 € | 2174 € |
Savon Sanomat | 769 € | 3512 € |
Markkinoinnin lisääminen kasvattaa liikevaihtoa
Copyright JDC Kehitys Oy - All Rights Reserved - Lisätietoa evästeistä
Emme vastaa virheellisten tietojen aiheuttamista vahingoista. Lisätietoa.