Markkinoinnin lisääminen kasvattaa liikevaihtoa ja mitä suurempaa kasvua haetaan sitä enemmän on sijoitettava markkinointiin. Suomalaiset pienet ja keskisuuret yritykset panostavat markkinointiin keskimäärin 2-5 % liikevaihdosta. Verkkokaupat ja kovaa kasvua hakevat yritykset sijoittavat noin 10 % liikevaihdosta.
Ohjelma laskee markkinoinnin osuuden prosentteina liikevaihdosta, jolloin näet markkinoinnin toimivuuden. Myöhemmin voit tarkistaa, paljonko liikevaihto kasvoi, kun markkinointia lisättiin.
Liikkuvaa kuvaa käytetään mainonnassa yhä enemmän ja varsinkin tavoiteltaessa nuorempaa kohderyhmää. Esimerkiksi YouTube-mainoksen hinta 0,05 - 0,20 €/katselukerta. Maksat vain jos katsoja katsoo koko videon tai klikkaa videon yhteydessä olevaa linkkiä.
Esimerkkejä ilmoituksien hinnoista eri sanomalehdissä, hinnat sisäsivuilla tekstissä arkena.
Mainos 150 x 38-66mm (1palsta) | Mainos 150 x 180 | |
---|---|---|
Aamulehti | 1830 € | 5015 € |
Helsingin Sanomat | 3445 € | 9645 € |
Hämeen Sanomat | 513 € | 2050 € |
Ilkka-Pohjalainen | 659 € | 2679 € |
Kaleva | 694 € | 2674 € |
Keski-Pohjanmaa | 430 € | 2075 € |
Keskisuomalainen | 722 € | 3345 € |
Lapin Kansa | 576 € | 2219 € |
Maaseudun Tulevaisuus | 750 € | 2673 € |
Satakunnan Kansa | 797 € | 2174 € |
Savon Sanomat | 769 € | 3512 € |
TV -mainonta myydään yleisesti kohderyhmäkauppana eli valitaan kohderyhmä esim. ikä ja sukupuoli. Lyhyen mainosvideon teettäminen mainostoimistossa maksaa alkaen 3000 €.
Esim. 20 x 10 sekunnin mainos MTV3:lla ja Katsomossa (alv 0%)
Markkinoinnin lisääminen kasvattaa liikevaihtoa
Opettele tuntemaan kilpailijasi. Analysoimalla kilpailijoitasi huomaat myös omat vahvuutesi ja heikkoutesi. Aiheina mm.
Copyright JDC Kehitys Oy - All Rights Reserved - Lisätietoa evästeistä
Emme vastaa virheellisten tietojen aiheuttamista vahingoista. Lisätietoa.